Full-Suspension XC sub 10kg?

Full-Suspension XC sub 10kg?
Obsesia atat de puternica a rutierilor pentru o greutate cat mai mica a bicicletei pare ca devine la fel de importanta si pentru MTBisti. Nu este o discutie de ieri, de azi, ci cu istoric lung.
Daca la Enduro si Downhill greutatea nu este prioritara, ci mai degraba rezistenta materialelor si a componentelor, la XC este de o mare importanta.
Si atunci intervine intrebarea: Full-Suspension sau Hardtail?
Daca ar fi sa raspundem intrebarii doar prin prisma greutatii, comparand 2 biciclete de competitie, cu cea mai calitativa fibra de carbon, atunci in mod cert balanta ar trebui sa se incline in favoarea Hardtailului, care vine cu un avantaj de cel putin 1kg, in greutatea amortizorului spate si componentele aferente. Conteaza 1kg in aceasta ecuatie? Desigur! Ca simplu amator am realizat cat de mult inseamna si cateva sute de grame, simtind diferenta in exact aceleasi conditii de rulare.
Daca extindem intrebarea si catre alte valente ale celor 2 tipuri de bicle de XC - tractiune, stabilitate, manevrabilitate -, discutia se dezvolta si o voi aborda in alt topic.
Deci poate fi un Full-Suspension o varianta fezabila atunci cand discutam despre greutate cat mai mica? Da. Orice coboara sub 11kg se simte minunat, chiar si pe distante de XCM. Evident, cu cat mai mult te apropii de 10, cu atat mai bine. Dar aici incepem sa discutam despre investitii serioase in componente.
Exemplificam aici cu o #orbeaoiz in varianta cu cadru din carbon OMX, optiunea de top din gama Oiz, cadrul de Cupa Mondiala si acelasi care a castigat Cape Epic 2022 la XCM.
Nu este totusi usor sa ajungi aproape de limita de 10kg. In primul rand trebuie sa platesti costul unui cadru de top, la care trebuie sa adaugi (daca nu vine deja) componente extrem de usoare.
Dar merita!
Greutate finala Orbea Oiz cadru OMX - 9.2 kg

Leave a Reply