-
-
Placa Surf Foil KT Drifter F 2021
Pret de baza 7.399,00 lei Pret 4.899,00 leiAcesta este acel volum mare in forma compacta - Foilboardul de Surfing ideal.
-
Placa Wake Foil KT Drifter W 2021
Pret de baza 7.399,00 lei Pret 4.899,00 leiDrifter W este un board de Wake / Kite. Formatul mai scurt si volumele mai mici inlesnesc pomparea si controlul la...
-
Placa Kite Foil KT Drifter K 2021
Pret de baza 7.099,00 lei Pret 4.599,00 leiDrifter K este un board dedicat Foilboardingului. Formatul mai scurt si volumele mai mici sunt create pentru...
-
-
Lista de produse dupa marca Basso
Zonă neutră
Unele vocații apar din curiozitate. În Rettorgole di Caldogno, un mic oraș din provincia Vicenza, un băiat crește printre bicicletele de curse pe care fratele său mai mare le folosește. Este a doua jumătate a anilor 1970, iar băiatul este fascinat de tehnologia ascunsă în spatele fiecărei biciclete. El vrea să folosească tehnologia pentru a îmbunătăți experiența de pedalat. Este o dragoste profundă. Numele băiatului este Alcide Basso.
În atelierul său de acasă, începe să sudeze, să demonteze și să reasambleze, murdărindu-și mâinile pentru a înțelege cum sunt făcute lucrurile. La început nu este nimic mai mult decât un joc. Ca autodidact, se aventurează între materiale și geometrie, între mecanică și estetică, între tehnică și pasiune. În acei ani, abordarea dominantă în producția de biciclete era una artizanală. Alcide alege să urmeze aceeași direcție și începe să lucreze în atelierul său de acasă.
Km 0 – Start
În 1977, soarta îi bate la ușă cu prima comandă specială: un bărbat de peste doi metri caută pe cineva care să îi facă un cadru pe măsură pentru corpul său. Alcide acceptă provocarea și se aruncă cu capul înainte. Este oportunitatea pe care o aștepta pentru a-și transforma pasiunea în ceva concret și recunoscut.
El desenează manual primul cadru Basso din istorie. El își bazează geometria pe ideea că geometria, cadrului trebuie să fie o extensie a corpului, că mecanica trebuie să se adapteze biologiei pentru a o îmbunătăți. Este conceptul care va deveni baza aventurii sale antreprenoriale. Cumpără 11 tuburi de oțel și le asamblează în propriul său atelier. Ani de încercări și greșeli, sacrificiu și devotament prind formă prin grija perfecționistă care îl definește. Clientul este mulțumit, iar primul cadru construit de Alcide Basso va continua să acumuleze kilometri în următorii treizeci de ani. Acest prim produs arată potențialul mărcii și atrage alte comenzi, dându-i lui Alcide încrederea de a deschide propriul său atelier. Astfel, compania Basso se naște.
Ciclistul cu tricou alb se alătură grupului
Încă de la început, a înțeles cât de important este să aibă o metodă de lucru precisă și un mare respect pentru materiale și pentru cei care le prelucrează. El analizează fiecare componentă și studiază cum poate fi îmbunătățită. Alcide păstrează privirea curioasă a copilului, dar decide să o facă mai eficientă prin tehnologie și experiență. Înțelege că trebuie să imbunatateasca procesele artizanale pentru a fi mai precise și mai fiabile.
Fascinat de aspectul ingineresc, decide să meargă în țara europeană unde „au mecanica în sânge”: Germania. Acolo, se îndrăgostesc de acel italian care gândește ca ei, care este de încredere și perfecționist, care nu ezită să se urce în mașină și să ajungă personal la clienții din Germania pentru a le rezolva problemele. Germania face ca Basso să decoleze, iar Alcide va fi întotdeauna recunoscător marii națiuni „fără de care Basso nu ar fi ceea ce este astăzi”.
Eșaloane
La acea vreme, în anii ’70 și ’80, cadrele bicicletelor erau făcute din oțel. Pentru un rezultat estetic mai bun, erau adesea cromate, iar punctul slab era tocmai cromarea. Pentru a o obține, acizi corozivi atacă metalul pentru a-i conferi efectul cromat. În construcția cadrelor, parte din acești acizi pentru cromare ajungeau adesea în interiorul tuburilor, care se corodau treptat până la punctul de rupere. Odată din nou, istoria corporativă a lui Basso se confirmă ca fiind fondată pe o observare atentă, din care se pot dezvolta îmbunătățiri. Nu este dorința de a termina primul, ci determinarea de a fi cel mai bun pe termen lung, studiind soluții mai eficiente. Alcide vrea să producă perfect.
Stai în grup, ferit de vânt
Din nou, Germania se dovedește crucială. În timpul uneia dintre călătoriile sale de afaceri, Alcide își dă seama că oțelul mașinilor rezistă mult mai bine la rugină decât în Italia, deși clima ar sugera contrariul. Tocmai din industria auto, Basso a fost primul care a dezvoltat un sistem de protecție a cadrelor cromate: un agent chimic care blochează eroziunea acidului este pulverizat manual în interiorul tuburilor. Sistemul funcționează și Basso este primul care îl folosește, diferențiindu-se prin cadre mai fiabile și durabile.
Sprint intermediar
Dar chiar și oțelul, în ciuda inovațiilor și îmbunătățirilor, își pierde rolul de lider în lumea bicicletelor. Greutatea sa proprie este cea care îl face să cedeze atunci când, la sfârșitul anilor 1980, aluminiul își face apariția. Mai ușor și mai puțin complex de prelucrat. Temperatura la care este prelucrat necesită multă atenție, dar se răspândește rapid pe piață și înlocuiește oțelul și complexitățile sale tehnice.
GPM – Tricou cu buline
Punctul central al unui cadru Basso nu este materialul, ci persoana. Alcide se întreabă cum să construiască un cadru universal, potrivit pentru diferite tipuri de corp. Cum să armonizezi mecanica unei biciclete cu biologia corpului uman pentru a amplifica emoțiile pedalatului? Tot în Germania, abordarea sa găsește un teren fertil. Începe să măsoare corpurile a peste opt sute de persoane și din acele date reiese echilibrul pe care trebuie calibrate cadrele.
Importanța echipei
Factorul uman este centrul în jurul căruia orbitează viziunea lui Alcide. Nu este doar dorința de a produce cadre capabile să ofere cea mai bună experiență de conducere, ci și respectul și încrederea în oamenii care, împreună cu el, contribuie zilnic la creșterea lui Basso. „Nu faci nimic singur” și Alcide este pe deplin conștient de acest lucru. Tehnicienii sunt cei care transmit cunoștințele artizanale, ei sunt mâinile care permit lui Basso să ridice nivelul cadrelor sale. Planificarea este tehnică, realizarea se face manual.
Aceleași procese de producție sunt calibrate în funcție de oboseala tehnicienilor specializați care trebuie să le realizeze, pentru a prevedea erorile. Procesele alese țin cont maxim de sănătatea muncitorilor, așa cum este cazul vopselelor pe care Basso le dezvoltă: acestea trebuie să protejeze cadrul fără a dăuna sănătății vopsitorilor. Materialele evoluează, metoda de construcție rămâne mai mult sau mai puțin neschimbată. Basso testează obsesiv fiecare nou produs pentru a-i perfecționa calitatea, fie în laborator cu spray salin, fie pedalând pe terenuri accidentate. Acesta este singurul mod de a crea ceva capabil să dureze în timp. Factorul uman este centrul în jurul căruia orbitează viziunea lui Alcide. Nu este doar dorința de a produce cadre capabile să ofere cea mai bună experiență de conducere, ci și respectul și încrederea în oamenii care, împreună cu el, contribuie zilnic la creșterea lui Basso. „Nu faci nimic singur” și Alcide este pe deplin conștient de acest lucru. Tehnicienii sunt cei care transmit cunoștințele artizanale, ei sunt mâinile care permit lui Basso să ridice nivelul cadrelor sale. Planificarea este tehnică, realizarea se face manual.
Domesticul
Procesele alese țin maxim cont de sănătatea lucrătorilor, așa cum se întâmplă în cazul vopselelor pe care Basso le dezvoltă: acestea trebuie să protejeze cadrul fără a afecta sănătatea vopsitorilor. Materialele evoluează, însă metoda de construcție rămâne, mai mult sau mai puțin, neschimbată. Basso testează obsesiv fiecare nou produs pentru a-i perfecționa calitatea, fie în laborator, cu spray de sare, fie pedalând pe terenurile cele mai accidentate. Acesta este singurul mod de a crea ceva capabil să reziste în timp.
Grupul în care toți își iau rândul
Într-un mix special între viziunea creativă și estetică italiană, abordarea inginerească germană și perfecționismul japonez, Basso își găsește propria identitate. Își imaginează cu ambiție, dar lucrează cu modestie, punând constant totul sub semnul întrebării. Încearcă, eșuează, observă, se confruntă și încearcă din nou, până când se obține rezultatul dorit.
Dialogul cu realități diferite, chiar și din afara lumii bicicletelor, se desfășoară pe mai multe fronturi. De exemplu, primul cadru din carbon produs de Basso este trimis la Universitatea din Graz pentru a fi supus numeroaselor teste, care vor duce și la o teză despre torsiunea și îndoirea cadrelor din carbon. Jocul de echipă este fundamental, îmbogățirea reciprocă.
Panta ușoară
În același timp, Alcide dorește să valorifice Basso pe termen lung: nu doar construind cadre durabile, ci și dezvoltând tehnologii într-un ritm sustenabil. Într-un model economic tot mai accelerat și agresiv, Basso dezvoltă tehnologii care rămân neschimbate timp de cel puțin trei ani, mergând în direcția opusă obsolescenței programate, prin care industria își crește profiturile risipind resurse și forțând clienții să cumpere produse care vor deveni depășite în câteva luni.
Găsirea propriului ritm
Direcția care ghidează progresul Basso este mereu aceea de a oferi cea mai bună experiență de conducere. Pentru a face acest lucru, compania începe să dezvolte intern componentele, pe lângă cadre.
Cadrele au ajuns acum la un nivel de reglare dificil de depășit, astfel că abordarea Basso devine una holistică. Nu este o căutare a performanței extreme, a unei greutăți mai mici sau a unei aerodinamici mai bune. Este dorința de a oferi cea mai bună experiență de pedalat oricui dorește să urce în șa. Dacă Basso dezvoltă o nouă pedală, principiul nu este să creeze o pedală mai ușoară, ci cea mai bună pedală pentru a pedala.
De-a lungul anilor, s-a dezvoltat un ecosistem de afaceri care sporește valoarea Basso, care caută mereu propria interpretare a inovației. Componentele sporesc valoarea cadrului, de aceea sunt fabricate special. Întreaga companie rămâne dedicată misiunii originale a acelui băiat care, privindu-și fratele pe bicicletele de curse, se întreba cum să creeze biciclete mai bune.
Cursa lungă
Acesta este drumul parcurs în patru decenii, care a pregătit terenul pentru viitor. Alcide este încă pilonul central al companiei și continuă să lucreze cu aceeași curiozitate, același entuziasm, aceeași modestie. Încă își murdărește mâinile pentru că, după cum spune el, „sunt și voi fi mereu un muncitor”.
Un muncitor care de patruzeci de ani muncește pentru a face experiența mersului pe bicicletă, fie că e vorba de o cursă profesionistă sau de o plimbare de duminică, una mai bună.