BICICLETA ELECTRICA DE STRADA- O EXPERIENTA REVELATOARE

In: Sportsshuttle On: Comment: 0 Hit: 160

Saptamana trecuta am avut ocazia sa testam o bicicleta foarte interesanta, intr-unul dintre acele locuri, in care daca esti un ciclist, cumva te indeamna sa te dai jos din bus, tren sau masina si sa dai niste pedale- Tara Bascilor.

Saptamana trecuta am avut ocazia sa testam o bicicleta foarte interesanta, intr-unul dintre acele locuri, in care daca esti un ciclist, cumva te indeamna sa te dai jos din bus, tren sau masina si sa dai niste pedale- Tara Bascilor.

Inainte sa incerc prima data o bicicleta electrica, se intampla anul trecut, eram ca acei mosi tafnosi care sunt impotriva unui subiect, fara sa aiba vreun habar despre el. Eram dusmanul absolut al ideii: “cum sa mergi pe bicla electrica?!?! E faggot stuff! Care mai este sensul??”. Hater. Si asa am ajuns anul trecut sa incerc o bicicleta electrica MTB, iar perspectiva mi s-a schimbat complet. Am deschis ochii si am inteles ca nu te obliga nimeni sa folosesti o asemenea bicicleta daca esti atlet si te tin inima si picioarele, ba mai mult, nici macar daca o ai, nu este musai sa apesi butonul "e".

Dupa trairile de anul trecut in care am inteles inca o data ca “never say never” m-a lovit din nou, am spus ca electricul nu ma mai poate surprinde. O bicicleta de strada electrica? Cursiera? Neeee…. Ba da!

Orbea Gain.

Cuvantul care m-a tot urmarit dupa ce m-am dat jos de pe bicicleta a fost: REVELATOR. Prima impresie a fost, evident, cea vizuala. Fata asta chiar nu arata ingrozitor. Unde sunt bateriile acelea lipite de cadru? Sau cadrul bombat pentru a le ascunde? Gain este zvelta si arata ca o bicicleta de strada normala. Bateria este cilindrica si subtire si aluneca usor in downtube. Motorul este ascuns in butucul rotii spate. 13 Kilograme cantareste cu tot cu baterie.

Traseul masura 30 km (15 dus, 15 intors), cu 5 kilometri de urcare constanta de la 6% la 15%. Vantul de fata pe dus era absolut ucigator. Context superb! Nu stiu cum fac, dar de fiecare data ajung la teste din astea cu cateva kilograme in plus si complet iesit din forma. Nu am facut exceptie nici aici. Traind fantezia in care eram in forma maxima, m-am luat cu niste francezi care erau pe bicle Aero (non-electrice), ghizii nostri, baieti cu suflu suficient. Am tinut-o intins cu ei pana pe la km 10-11, cand a inceput urcarea. De acolo, mi-a pierit zambetul si brusc nu mai aveam chef de vorbe si socializare. Pulsul o luase razna, transpiratia curgea si ceata imi cuprinsese privirea. A fost momentul in care tentatia a castigat. “Press the button and that button will set you free! And it diiiid!” M-am simtit ca un trisor, dar analizand in timp ce imi revenise zambetul si ma bucuram din nou de engleza cu accent frantuzesc a colegilor de pluton, mi-au trecut prin minte cel putin vreo 10 prieteni care nu s-ar rusina sa mearga pe asa ceva si sa “manance” km la rand, km pe care altfel i-ar parcurge doar cu telecomanda de pe canapea. Nu vreau sa intru in detaliile tehnice ale Orbea Gain, dar pot sa va spun ca electric nu inseamna scooter sau motor. Este un electric pe care il poti seta din aplicatia telefonului si care iti poate mentine wattageul pe care ti-l doresti. Puterea motorului intervine fin, lasandu-te sa muncesti in mod constant- efort cardio pur. Joseba, Product Managerul, omul care a dezvoltat bicla si care a transpus toate inputurile baietilor de la echipa Cofidis in alte bicle de roadrace (Orca, Orca Aero sau Ordu), mi-a spus ca a facut 200km cu Gain si diferenta de nivel de 2000m. Ok, omul chiar merge permanent pe bicla, deci as spune ca pentru pamanteni s-ar putea reduce valorile la jumatate, bazandu-ne pe diferite niveluri de suport din partea motorului electric.  

Long story short: la coborare nu am simtit vreun moment ca bicicleta e mai grea. Perfect manevrabila, iar cele 13 kilograme pareau doar pe hartie (neverosimil de putine, oricum, pentru o bicicleta electrica). Limita motorul electric este la 25km/h, dupa care esti pe propriile forte. Interesant este ca viteza maxima nu am atins-o pe zona de coborare, ci pe ultimii km de plat, e drept cu vant de spate: 70.7km/h, fara plasa. O experienta REVELATOARE.

Comments

Leave your comment